نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

«شرکت فرادانه» وسیع‌ترین زنجیره ارزش تامین پروتئین در کشور

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه گفت: این مجموعه بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان در خاورمیانه و وسیع‌ترین زنجیره ارزش تامین پروتئین در کشور است.

«شرکت فرادانه» وسیع‌ترین زنجیره ارزش تامین پروتئین در کشور

علیرضا گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع شیلات در بوشهر و نقش شرکت فرادانه در حمایت از این صنعت اشتغال‌زا، گفت: مجموعه فرادانه بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان در خاورمیانه و وسیع‌ترین زنجیره ارزش تامین پروتئین کشور است.

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه افزود: باتوجه به اینکه زمینه اصلی فعالیت این مجموعه تولید خوراک آبزیان است، مواد اولیه مصرفی محصولات را به صورت خودکفا تامین کرده و در این صنعت از پیشگامان است.

شرکت فرادانه بزرگترین تولیدکننده خوراک میگو در کشور

وی ادامه داد: راه‌اندازی کامل طرح‌های توسعه شرکت فرادانه و تامین نهاده مورد نیاز موجب می‌شود این شرکت همان گونه که در تولید خوراک ماهیان پیشتاز بوده، در زمینه تولید خوراک میگو نیز به عنوان بزرگترین تولید‌کننده شناخته شده نیاز کشور به واردات این محصول را کاملا مرتفع سازد.

گل‌محمدی عنوان کرد: با توجه به کم‌آبی ایجاد شده در ایران و خاورمیانه، عمده پرورش‌ها به سمت ماهیان دریایی با آب شور رفته است و برای تامین زنجیره پروتئین این‌گونه ماهی لازم است به منابع جدید روی آوریم.

خلیج فارس مکان مناسبی برای توسعه قفس‌های ماهی سی‌باس

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافایی ایران به شکلی است که پهنه خلیج فارس مکان مناسبی برای توسعه قفس‌های ماهی در جنوب کشور است و ایجاد قفس هزینه کمتری برای پرورش دارد چرا که هزینه سوخت، انرژی و تعویض آب نداشته و مجموعه فرادانه با گسترش این صنعت تحولی بزرگ  در کشور ایجاد می‌کند.

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه عنوان کرد: ایران توانسته با ایجاد و توسعه قفس‌های ماهی‌ و پرورش سی‌باس یکی از پیشروترین کشورهای خاورمیانه در این صنعت باشد.

افزایش کیفیت خوراک آبزیان از دستاوردهای شرکت فرادانه

وی اضافه کرد: اولین مساله مهم در پرورش هر گونه آبزی تامین خوراک است به عبارتی ۷۰ درصد هزینه کل پرورش را در برمی‌گیرد.

گل‌محمدی بیان کرد: مجموعه فرادانه توانسته با استفاده از سخت‌افزارهای جدید و به‌روز، تامین خوراک با کیفیت و آهسته فرو رونده را بدون محدودیت در دسترس پرورش‌دهنده قرار داده و این نیاز را برطرف کند چرا که تولید این‌ گونه خوراک باعث ایجاد رشد بیشتر ماهی، ضریب تبدیل غذایی کمتر و در نتیجه سود و بازدهی بیشتر می‌شود.

رشد سه برابری ماهیان دریایی آب شور در شرکت فرادانه

وی ادامه داد: مجموعه فرادانه از سال ۱۴۰۰ شروع به فروش ماهیان دریایی آب شور کرده و اکنون به رشد سه برابری افزایش تولید این گونه خوراک رسیده که علاوه‌ بر اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری باعث پیشرفت صنعت آبزی‌پروری می‌شود.

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه اظهار داشت: شرکت فرادانه هم‌اکنون یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های این خوراک برای شرکت‌های بزرگی هم چون هرمزگان و بوشهر است که در این صنعت فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: تیم تحقیقاتی فرادانه در خصوص کیفیت فیزیکی و شیمیایی خوراک و جیره‌ها دقت لازم را به عمل آورده در نتیجه سرعت رشد این  گونه بالا رفته و سیستم ایمنی این آن نیز قوی شده است.

گل‌محمدی گفت: امید است بتوان در تعامل با پرورش‌دهندگان حاضر در نمایشگاه تحولی چشمگیری در خصوص  صنعت پرورش خوراک ماهی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با بروز بیماری ای اچ دی در صنعت میگو، بسیاری از پرورش‌دهنده‌ها به سمت پرورش ماهیان دریایی شور روی آوردند.

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه بیان کرد: فرادانه توانسته با تولید خوراک‌های شناور مورد استفاده در استخرهای پیش‌ساخته ژئو ممبران، پرورش میگو را افزایش داده و با نگاه خاص به این صنعت، پرورش دهنده هزینه کمتری بابت تولید محصول خود می‌پردازد.

وی در پایان افزود: شرکت فرادانه با پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد این خوراک را بدون محدودیت در دسترس پرورش دهنده قرار می‌دهد.

پایان پیام/  

دیدگاهتان را بنویسید