نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

رئیس ستاد انتخابات کشور: آمار تأییدصلاحیت‌شدگان در هیأت نظارت به افزایش مشارکت منجر خواهد شد

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آمار تأییدصلاحیت‌شدگان در هیأت نظارت، به افزایش مشارکت منجر خواهد شد، اظهار کرد: انتخابات با همکاری همه بخش‌ها کامل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور: آمار تأییدصلاحیت‌شدگان در هیأت نظارت به افزایش مشارکت منجر خواهد شد

به گزارش گروه سیاسی بررسی ناشران مختلف، سید محمدتقی شاهچراغی عصر سه‌شنبه در پنجمین جلسه شورای مرکزی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی که با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، نماینده دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و حضور وبیناری معاونان سیاسی استانداری‌ها در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، خواستار همکاری دانشگاه‌ها برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات اسفند ماه امسال شد و گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها در سطوح ملی و استانی براساس چهار راهبرد ترسیم شده از جانب رهبر معظم انقلاب برای انتخابات انجام شده است.

وی پیش از ورود به مبحث انتخابات، با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم که در نیمه شب گذشته انجام شد، اظهار کرد: خدا را شکر که بخشی از اقداماتی که می‌توانست به دل‌های داغدیده خانواده‌های شهدا مرهمی باشد، اتفاق افتاد و ان‌شاءالله این امر مستمر خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: این عملیات، واقعیت میدانی فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دوران بزن در رو تمام شده است، بود.

شاهچراغی در ادامه سخنان خود به مسأله انتخابات اشاره کرد و افزود: اجرای انتخابات ناظر بر چهار راهبرد رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت است.

وی با بیان اینکه آمار تأییدصلاحیت‌شدگان در هیأت نظارت، به افزایش مشارکت منجر خواهد شد، اظهار کرد: انتخابات با همکاری همه بخش‌ها کامل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور به اهمیت تبیین در افزایش مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: حوزه تولید محتوا، نشر، حضور در صحنه و استفاده از تریبون‌ها، هیأت‌های دانشجویی و تشکل‌های اساتید به شکل جدی‌تری باید مورد توجه قرار گیرند.

شاهچراغی بر پاسخگویی به ابهامات، شبهات و سؤالات با حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و گفت‌وگوی چهره به چهره با اساتید و دانشجویان تأکید کرد و افزود: صرف برگزاری جلسه و ابلاغ اداری مسیر مناسبی برای پیشبرد انتخابات نیست و باید با تنظیم جدول برنامه و اعلام میزان تحقق و پیشرفت آن، ارزیابی به عمل آید.

وی همچنین برگزاری مناظره‌های انتخاباتی را در دانشگاه‌ها کار مناسبی توصیف کرد و ادامه داد: ملاحظات نباید مانع از برگزاری این جلسات و استفاده از ظرفیت آن‌ها شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه جهاد تبیین، جاده یک طرفه نیست، بلکه باید مشارکت در مباحث وجود داشته باشد، اظهار کرد: ما محدودیتی برای برگزاری مناظرات انتخاباتی، کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد نداریم و البته خودِ دانشگاه تصمیم‌گیر این مسأله است.

شاهچراغی بار دیگر یادآور شد: رسما اعلام کرده‌ایم از هیچ داوطلبی حمایت نمی‌کنیم و از هر جناح یا گروهی که مردم به آن‌ها رأی دهند، نماینده مجلس خواهند بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید