نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

دارا: توان مقاومت فلسطین تراز مقابله قدرت‌های جهانی نظامی را پیدا کرده است

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان را نوعی خودکشی سیاسی دانست و عنوان کرد: توان مقاومت فلسطین تراز مقابله قدرت‌های جهانی نظامی را پیدا کرده است.

دارا: توان مقاومت فلسطین تراز مقابله قدرت‌های جهانی نظامی را پیدا کرده است

جلیل دارا عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه بررسی ناشران مختلف، گفت: اتفاقات اخیر که در فلسطین به ویژه در غزه رخ داد چند پیامد داشت؛ یکی اینکه برای برخی که به دنبال عادی سازی روابط بودند و تصور می‌کردند که مسأله فلسطین با عادی سازی روابط حل می‌شود، آشکار شد که مسأله فلسطین با عادی سازی روابط حل شدنی نیست و طرف مقابل که رژیم غاصب صهیونیستی است در فرایند عادی سازی روابط هرگز حاضر نیست که امتیازی به طرف مقابلش که فلسطین است، بدهد، از طرفی یک مقابله و تهاجم جدی از طرف حماس صورت گرفت و عملیاتی که بسیار موفقیت آمیز بود انجام شد. وی افزود: پیامد دوم این اتفاق همین‌جا بود که نشان داد توانمندی نیروهای حماس و نیروهای فلسطینی که در مبارزه با صهیونیست‌ها هستند بسیار متفاوت شده و اینکه تصور می‌شد در برابر چنین رژیم سفاک به تعبیری قدرتمند نظامی با کسی توانایی هماوردی ندارد، فروریخت و با این اقدام حماس عملا هیمنه اسرائیل ریخته شد. دارا اظهار داشت: در واقع طوفان الاقصی یک شکست و افتضاح امنیتی برای رژیم صهیونیستی بود به ویژه برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل «موساد» بسیار بد بود در برابر حماس که کم حامی و کم نیرو و کم قدرت است قدرت دفاع از خودش را ندارد. استاد دانشگاه اضافه کرد: حمله وحشیانه‌ای که اسرائیل به بیمارستان غزه صورت داد هم نقطه عطف دیگری در نشان دادن چهره وحشی اسرائیل بود و آن تصوری که از چهره خونخواه و کودک‌کش اسرائیل داشتیم جلوی چشمان‌مان آمد و در یک لحظه بیش از هزار نفر از مصدومان فلسطینی و کسانی که واقعا بی پناه در بیمارستان بودند را به شهادت رساند و در واقع رژیم سفاک صهیونیستی باید خیلی مستأصل شده باشد که به بیمارستان هجوم ببرد.

* اقدام رژیم صهیونیستی نوعی خودکشی سیاسی بود دارا با بیان اینکه این جنایت برای هیچکس در جامعه جهانی قابل قبول نبود و اتفاقا به ضرر صهیونیست تمام شد، عنوان کرد: رژیمی که در پی این بود در ابتدای عملیات طوفان الاقصی مظلوم نمایی کند و جامعه جهانی را به سمت خودش بکشد با این اقداماتی که انجام داد عملا نشان داد که در واقع هنوز این رژیم نمی‌تواند حتی در ظاهر چهره کودک‌کش خود را پنهان کند و حتی در ظاهر این تحمل را ندارد. عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: به نظر من این اقدام رژیم صهیونیستی نوعی خودکشی سیاسی بود، رژیمی که نمی‌تواند مطابق با قواعد بین المللی تصمیم‌گیری کند و مطابق با روال معمول دنیا پیش برود کاری را می‌کند که نوعی دست و پا زدن و غرق شدن است. وی تأکید کرد: بدتر از اسرائیل هم کشور آمریکا است که دولت آمریکا خودش را مدعی حقوق بشر می‌داند و بسیاری از سازمان‌های جهانی در این کشور است، می‌بینیم که عملا دولت آمریکا هم همدست اسرائیل است و دستش به خون بی پناهان آغشته است؛ حضرت امام خمینی(ره) به خوبی فرمودند که اسرائیل فرزند ناخلف آمریکاست، اما آنچه ما می‌بینیم این است که آینده بسیار روشن است و تجربه تاریخی نشان داده که این نوع اقداماتی که یک رژیم انجام می دهد پایدار نخواهد بود. دارا گفت: طبیعی است که ملت مظلوم فلسطین در وضعیت نامناسبی هستند و از تحریم های متنوعی که صورت می گیرد اعم از تحریم های غذایی و دارویی و محاصره هایی که صورت گرفته در فشار هستند اما به نظرم تصویری که در حال حاضر از رژیم صهیونیست در جامعه جهانی حتی بین دولت‌های حامی اسرائیل به نمایش گذاشته می شود تصویر یک رژیم رو به زوال هست و به گفته مقام معظم رهبری گویا این رژیم خودش برای فروپاشی عجله دارد و تا ۲۵ سال هم دوام نمی آورد. عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: به هر حال جامعه اسلامی اتحاد بیشتری پیدا کرده و دولت های اسلامی که به دنبال عادی سازی روابط بودند پس از عملیات طوفان الاقصی و پیامدهای آن به نوعی یکصدایی رسیده اند و به نظر می رسد یکی از نمودهای دیگر مقاومت اسلامی در غزه و تسلیم نشدن فلسطینی ها در حال رخ دادن است. دارا خاطرنشان کرد: قطعا گروه‌های آزادیخواه جهان به ویژه گروه‌های اسلام‌گرا و گروه‌های مقاومت در سراسر جهان و نه فقط فلسطین نسبت به این فاجعه واکنش نشان خواهند داد و همانطور که مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند قطعا پیروزی از آن فلسطینیان خواهد بود، ما این مسأله را در قرآن هم می بینیم که روایت های تاریخی نشان می دهد ظلم در جهان پایدار نمی ماند و رژیم ظالم که مظلومان را به خاک و خون میکشد ماندگاری نخواهد داشت، امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد پیروزی ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس از دست رژیم غاصب اسرائیل باشیم. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید