نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

توسعه حمل و نقل ترکیبی با هدف ثروت آفرینی هدف دولت در گیلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نگاه دولت به گیلان را چندظرفیتی دانست و گفت: نگاه دولت به گیلان صرفاً گردشگری نیست بلکه نکته ما به گیلان توسعه ناوگان حمل و نقل ترکیبی با هدف افزایش ثروت و توسعه است.

توسعه حمل و نقل ترکیبی با هدف ثروت آفرینی هدف دولت در گیلان

به گزارش بررسی ناشران مختلف از رشت، داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امشب در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و تعدادی از اساتید برجسته استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با اشاره به نقش بهره‌وری در افزایش نرخ رشد اظهار کرد: این بهره‌وری بیشتر در بخش نرم‌افزاری است و باید همه خرد و دانش موجود را در نهاده‌های تولید بهره‌ گرفت. وی با اشاره به کسری بودجه و تحقق نیافتن بودجه در برنامه افزود: در چنین شرایطی باید بودجه هزینه‌ای را با محدودیت بیشتری تخصیص داد. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بودجه بندی کشور واقعی‌تر شده است، گفت: در بودجه سال آینده، درآمد نفتی و مولدسازی تقلیل یافته و در عین حال درآمدهای صادراتی را افزایش داده‌ایم. منظور، پیرامون پرداخت فوق‌العاده خاص بیان کرد: پرداخت این حق ایجاد شده مطابق قانون در زمانی ممکن می‌شود که منابع آن تأمین شده باشد.

وی با اشاره به افزایش سالانه پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بدون شک باید وقتی ظرفیت دانشجویان را افزایش می‌دهیم، بودجه لازم نیز تامین و به دانشگاه‌ها تخصیص یابد. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به رویکرد توزیع بودجه در دانشگاه‌ها افزود: توزیع عادلانه بودجه در کشور متناسب با برنامه‌های راهبردی و نیاز استان‌ها از مهمترین اولویت‌های دولت است. منظور، از جذب نخبگان در دانشگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: اگر دولت به دنبال جذب نخبگان باشد، بهترین گزینه به‌ کارگیری از جامعه نخبگان با معرفی بنیاد نخبگان است.

وی با بیان اینکه جذب معلم در کشور باید صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، گقت: دولت بر این عزم مصمم است و هر کمکی که بتواند در راستای توسعه نرم‌افزاری و فضاهای فیزیکی انجام دهد را در دستور کار قرار خواهد داد. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه آینده دنیا در دست علم و تولیدکنندگان آن است، افزود: امروز کسی که تسلط بر علوم و فنون داشته باشد رشد می‌کند و این تجربه در کشورهایی که منابعی نظیر نفت، معادن و زمین ندارند کاملاً محسوس است. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور حمایت از علم و تولید فناورانه را رویکرد دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: این رویکرد، نگاه توسعه‌ای را به دنبال دارد و این توسعه رفاه اجتماعی را ایجاد می‌کند. منظور، تربیت انسان با دنیا و آخرتی آباد را هدف بعثت دانست و گفت: توسعه صرفاً افزایش درآمد و رفاه نیست بلکه باید افراد در تراز متخلق دینی نیز تربت کرد.

وی نگاه دولت به گیلان را چندظرفیتی دانست و افزود: نگاه دولت به گیلان صرفاً گردشگری نیست بلکه نکته ما به گیلان توسعه ناوگان حمل و نقل ترکیبی با هدف افزایش ثروت و توسعه است. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گیلان در حوزه صنعت و کشاورزی بیان کرد: گیلان ظرفیت‌های بی‌نظیری در تولید و صنایع وابسته به چوب و سلولزی دارد و از آنجا که یک قطب علمی است، باید همه ظرفیت‌های آن را در رشد، بهره گرفت. منظور با بیان اینکه حل تمام مشکلات کشور با تمرکز نخبگان و دانشگاهیان قابل حل است، گفت: امروزه تنها در حوزه سلامت، گیلان به یک قطب گردشگری تبدیل شده و این نشان می‌دهد این استان در همین حوزه نیز قابلیت پیشرفت را دارد.

به گزارش فارس، برقراری فوق العاده خاص کادر درمان، افزایش درآمد اعضای هیئت علمی پایه، افزایش تعرفه کادر پزشکی متناسب با نرخ رشد تورم، تخصیص اعتبار جهت تأمین هزینه‌های جاری دانشجویان با توجه به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان، افزایش بودجه نظام آموزش عالی در گیلان، تسهیل فرآیند جذب نخبگان در کشور، رعایت عدالت آموزشی با توسعه دانشگاه‌ها، تعمیم علم و فناوری به ساختار تولید و کشاورزی گیلان، حل معضلات اجتماعی گیلان با رویکرد علمی و تحلیلی، بخشی از دیدگاه‌ها و رویکردهای رؤسای دانشگاه‌ها و نخبگان علمی گیلان در نشست مشترک با منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود. پایان پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاهتان را بنویسید