نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

کمک‌ نظامی 2.6 میلیارد دلاری جدید پنتاگون به اوکراین

پنتاگون در ادامه حمایت از اوکراین در تقابل با روسیه از ارائه بسته نظامی جدید به کی‌یف خبر داد.

کمک‌ نظامی 2.6 میلیارد دلاری جدید پنتاگون به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل بررسی ناشران مختلف، پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) روز سه شنبه از ارائه بسته نظامی جدید به اوکراین برای مقابله با روسیه خبر داد.

به نوشته وبگاه «نشنال» این بسته جدید شامل ۵۰۰ میلیون دلار مهمات و تجهیزات و ۲.۱ میلیارد دلار انواع  خمپاره انداز، موشک و سامانه‌های ضد زره است. پنتاگون اعلام کرده که ۲.۱ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی از محل بودجه تحت ابتکار کمک امنیتی اوکراین تامین خواهد شد. کمک ۵۰۰ میلیون دلاری نیز که به گفته پنتاگون عمدتاً مهمات است، از بودجه سازمان بازنشستگی ریاست جمهوری آمریکا تامین می‌شود.

این در حالی است که روسیه بارها نسبت به تداوم کمک‌رسانی نظامی غرب به اوکراین و پیامدهای منفی آن که منجر به تشدید درگیری‌ها می‌شود، هشدار داده است. «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اقدامات آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین مملو از برخورد قدرت‌های اتمی است، اخیرا گفت که اقدامات بی‌ثبات‌کننده واشنگتن می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد(جزئیات بیشتر).

به گزارش نشنال،  پنتاگون اعلام کرده که این بسته شامل موشک‌هایی برای سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوا، رادارها، پرتابگرهای موشک است. از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، ایالات متحده تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به اوکراین کرده است.

در همین رابطه وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزیران خارجه ناتو با «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در «بروکسل» دیدار کرد. وزیر خارجه آمریکا در این دیدار مجددا حمایت ایالات متحده از همکاری ناتو با اوکراین و تعهد بلندمدت به ایجاد قابلیت‌های دفاعی و بازدارندگی برای اوکراین را تایید کرد.

کولبا در توییتی در این زمینه نوشت: «ایالات متحده و متحدان ما همچنان متعهد به حمایت از اوکراین برابر روسیه هستند. یک اوکراین قوی، مستقل و دموکراتیک برای امنیت اروپا حیاتی است.»

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید