نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

طلبه‌ای که ۱۳ خانواده کپرنشین را خانه‌دار کرد+عکس

یک طلبه دهه هفتادی رؤیای خانه‌دارشدن‌ مردمان رنج کشیده‌ای را که سرپناه آنان آلونک و سایبانی از شاخ و برگ درختان در دل کویر بود، محقق کرد. او با کمک خیریّن ۱۳ خانواده‌ کپرنشین را صاحب خانه کرد.

طلبه‌ای که ۱۳ خانواده کپرنشین را خانه‌دار کرد+عکس

بررسی ناشران مختلف ـ حوزه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: مردمان رنج کشیده‌ای که سرپناه آنان آلونک و سایبانی از شاخ و برگ درختان و آرزویشان تنها داشتن خانه‌ای امن در دل کویر بود، با دغدغه‌مندی و پیگیری‌های یک طلبه دهه هفتادی رؤیای خانه دارشدن‌شان تعبیر شد. این طلبه با کمک خیریّن ۱۳ خانواده‌ کپرنشین را صاحب خانه کرد.

خانواده‌های نیازمند روستا در کپر زندگی می‌کنند طلبه دهه هفتادی که ۷ سال سابقه تبلیغ دارد حجت الاسلام ادریس سابکی، متولد سال ۱۳۷۳ و امام محله بزمان شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است که در مسجد فاطمه الزهرا(س) این منطقه به امر مقدس تبلیغ می‌پردازد. او از سال ۹۵ به انجام فعالیت‌های تبلیغی مشغول است و در اغتشاشات اخیر نیز مثل همیشه پا به میدان گذاشت تا در این برهه نیز نام خود را به عنوان یکی از دلسوزان واقعی جامعه ثبت کند.

حجت‌الاسلام سابکی در مدارس حضور پیدا کرده و برای آنان تدریس می‌کند تبیین سخنان مقام معظم رهبری برای دانش‌آموزان او با برگزاری گعده بین روحانیون و مبلغان منطقه و طی جلسات مستمری با بسیج، تلاش کرد تا جهاد تبیین در مدارس به صورت محوری کار شود. سابکی می‌گوید: «خودم معلم بیانیه گام دوم انقلاب در این بخش هستم که پنج روحانی زیرمجموعه‌ام در این زمینه در منطقه فعالیت می‌کنند. ما سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب را هم به صورت محوری با دانش آموزان کار می‌کنیم و سعی بسیاری برای رفع شبهات آنان داریم.»

این طلبه دهه هفتادی ۱۳ خانواده کپرنشین را صاحب خانه کرد ساخت ۲۰ سرویس بهداشتی و ۱۳ سرپناه امن برای نیازمندان سابکی از جمله امامان محله‌ای است که علاوه بر درخشش در زمینه تبلیغ و تلاش برای روشنگری جوانان، اقدامات مختلفی را در حیطه گره‌گشایی از مشکلات مردم منطقه نیز انجام داده است. او می‌گوید: «در چند ماه اخیر با شناسایی و جذب خیّر، برای ۲۰ خانوار مستمند سرویس بهداشتی ساختیم و همچنین ۱۳ خانواده کپرنشین نیز صاحب خانه شدند و به انتظار آنان برای خانه‌دار شدن آن‌ها الحمدلله پایان دادیم.» تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند این طلبه به جوانانی که در آستانه ازدواج قرار دارند، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد تا انتخاب درست‌تر و ازدواج پایدارتری داشته باشند. او حتی تأمین جهیزیه برای زوجین کم بضاعت نیز گام‌های ارزشمندی برداشته است. سابکی می‌گوید: «هیچ زوج نیازمندی در منطقه وجود ندارد که بدون جهیزیه باقی مانده باشد. نوعروسان مستمند به بنیاد برکت، کمیته امداد و ستاد فرمان امام معرفی می‌شوند و با کمک خیّرین اقلام جهیزیه برای آنان فراهم می‌شود.»

او برای اقشار مختلف روستا کلاس‌ها و گعده‌های روشنگری دارد برگزاری گعده و کلاس‌های مختلف برای اهالی منطقه برگزاری جلسات و گعده‌های مختلف برای جوانان و نوجوانان و افزون بر این برپایی کلاس‌های قرآنی در مسجد و برگزاری کلاس‌هایی برای افراد کم سواد و بیسواد منطقه از دیگر اقدامات این طلبه دهه هفتادی است.

اشتغال‌زایی برای بانوان روستا با اخذ وام و آموزش تشکیل بسیج خواهران و اشتغال‌زایی ویژه بانوان او البته پس از حضور خود در این منطقه بسیج خواهران را نیز تشکیل داد و اکنون ۳۶ بانوی بسیجی در مسجد فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند. سابکی می‌گوید: «اشتغال‌زایی برای بانوان در زمینه سوزن دوزی و پیگیری وام‌هایی از بنیاد برکت برای راه اندازی مشاغل خانگی از دیگر اقدامات برای بانوان بوده است. طی ماه گذشته برای ۵ نفر وام ۹۰ میلیون تومانی فراهم شد و در سال‌ گذشته نیز به ۴ نفر وام اشتغالزایی در زمینه دامداری اختصاص یافت.»

سابکی برای پاسخگویی به شبهات نوجوانان پا به عرصه تبلیغ گذاشته است احساس کردم می‌توانم شبهات نوجوانان را برطرف کنم حاج آقا سابکی درباره انگیزه خود برای خدمت رسانی به مردم می‌گوید: «دشمن از هر جهت در حال کار کردن روی ذهن جوانان است، برای همین احساس نیاز کردم و به میدان آمدم و وظیفه خود دانستم تا در مدارس نیز فعالیت ویژه داشته باشم و شبهات نوجوانان را برطرف سازم تا به دام دشمن گرفتار نشوند؛ بحمدالله تاکنون موفق شده‌ام جوانان زیادی را متحول کنم.»

این طلبه سخنان مقام معظم رهبری را برای نوجوانان تبیین می‌کند لذتبخش‌ترین خاطره… یکی از کسانی که در این مدت دچار تحول شد و سبک زندگی‌اش تغییر کرد، جوانی بود که موسیقی را با جدیت دنبال می‌کرد و در کلاس‌های موسیقی حاضر می‌شد؛ این جوان جذب رفتار و خصوصیات اخلاقی حاج آقا سابکی شد و مسیر خود را تغییر داد و اکنون نیز در حال تحصیل در حوزه علمیه است؛ اتفاقی که حالا حجت‌الاسلام سابکی از آن به عنوان یکی از لذتبخش‌ترین خاطرات خود یاد می‌کند.

دیگر گزارش‌های بررسی ناشران مختلف در خصوص اقدامات امامان محله را می‌توانید اینجا بخوانید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید