نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

صنعا: وضعیت انسانی در صدر پرونده سیاسی و مذاکرات قرار دارد

رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن تأکید کرد سفر هیأت عمانی به صنعا در راستای تکمیل دیدارهای اخیر است.

صنعا: وضعیت انسانی در صدر پرونده سیاسی و مذاکرات قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل بررسی ناشران مختلف، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن با اشاره به سفر هیأت عمانی به صنعاء، گفت که پیام‌های زیادی رد و بدل شده و این سفر نیز در راستای تکمیل دیدارهای اخیر است.

عبدالسلام گفت که پیام‌های زیادی را با طرف‌های دیگر رد و بدل کردیم و رهبران و رئیس شورای عالی سیاسی را در جریان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و تماس‌های زیاد عمان با طرف‌های بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و صلح در یمن تصریح کرد که سفرهای متقابل مقامات یمنی و عمانی به صنعاء و مسقط بیانگر جدیت ما برای دستیابی به گام‌های محسوس است و موضوع به میزان جدیت طرف مقابل بستگی دارد.

بنابر گزارش وبگاه المسیرة، عبدالسلام همچنین گفت که صدای مردم تأثیرات زیادی بر روند وضعیت سیاسی و مذاکرات دارد.

وی همچنین تأکید کرد که وضعیت انسانی در صدر پرونده سیاسی و مذاکرات قرار دارد.

هیأت عمانی به عنوان میانجی مذاکرات ائتلاف سعودی-صنعاء، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، برای از سرگیری گفت‌و‌گوها درباره برقراری آتش‌بس در یمن وارد صنعاء شد.

این هیأت پس از رایزنی با مقامات ارشد صنعاء از جمله «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و انتقال مواضع ائتلاف سعودی به مقامات یمنی، صنعاء را ترک کرده بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

پایان پیام/ ت 49

دیدگاهتان را بنویسید