نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

روسیه 11 موشک آمریکایی «هیمارس» را رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه از رهگیری 11 موشک «هیمارس» ساخت آمریکا در جریان عملیات نظامی در اوکراین خبر داد.

روسیه 11 موشک آمریکایی «هیمارس» را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین‌الملل بررسی ناشران مختلف، سپهبد «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه پنجشنبه (ششم آوریل) از رهگیری ۱۱ موشک از سامانه موشکی پرتاب چندگانه هیمارس ساخت آمریکا در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد. به گفته او، روسیه همچنین ۱۱ هواپیمای بدون سرنشنین اوکراینی را منهدم کرد. 

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از این مقام نظامی روس، توانمندی‌های پدافند هوایی روسیه ۱۱ موشک از سامانه موشکی پرتاب چندگانه هیمارس را رهگیری و همچنین ۱۱ پهپاد اوکراینی را نزدیک  شهرک‌هایی در مناطق خارکیف، لوهانسک و دونتسک منهدم کرد. 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، در اشاره به تامین تسلیحاتی اوکراین از سوی آمریکا گفت واشنگتن و مسکو در مرحله یک جنگ گرم قرار گرفته‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ با کانال یک تلویزیون کشورش اظهار داشت: ما واقعا در مرحله یک جنگ گرم به سر می‌بریم چون نیروهای نازی اوکراینی عمدتا با تسلیحات آمریکایی در حال جنگیدن هستند.

پیش‌تر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در مصاحبه‌ای با رادیو اسپوتنیک بیان کرد مسکو و واشنگتن اکنون در روابط بین خود از مرحله جنگ سرد گذر کرده و وارد مرحله جنگ گرم شده‌اند.

به گفته ریابکوف، برخی از اشکال جنگ ترکیبی که اکنون آمریکا مورد استفاده قرار می‌دهد کاملا بی‌سابقه بوده و در زمان جنگ سرد نیز وجود نداشت.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید