نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

تل‌آویو: برای پرواز مستقیم حج به عربستان سعودی درخواست داده‌ایم

وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی گفت امیدوار است مقام‌های عربستانی با پرواز مستقیم ساکنان اراضی اشغالی برای انجام مناسک حج موافقت کنند.

تل‌آویو: برای پرواز مستقیم حج به عربستان سعودی درخواست داده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل بررسی ناشران مختلف، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی چهارشنبه (سوم مه) ابراز امیدواری کرد مقام‌های عربستانی با پرواز مستقیم ساکنان مسلمان اراضی اشغالی که مایل به سفر حج هستند، موافقت کنند. 

به نوشته رویترز، یائیر لاپید ۱۰ مارس گفته بود سال گذشته به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موافقت سعودی‌ها را برای آنچه اولین پروازهای مستقیم حج از فلسطین اشغالی برای ۱۸ درصد جمعیت مسلمان آن خواهد بود، جلب کرده است. 

طبق این گزارش، یک مقام آمریکایی هم در مصاحبه‌ای در ماه ژوئن با رویترز چنین پروازهایی را پیش‌بینی کرد اما ریاض آن را تایید نکرده است. 

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا پروازهای مستقیم به شهر مقدس مکه برای ماه ژوئن تا اوت انجام خواهد شد، گفت درخواست آن ارائه شده است. 

وی در مصاحبه با رایو ارتش اسرائیل افزود: موضوع در حال بحث است. نمی‌توانم به شما بگویم پیشرفتی حاصل شده یا خیر. اما با آن، خوشبین هستم بتوانیم صلح با عربستان سعودی را پیش ببریم. 

به نوشته رویترز، مسلمانان در فلسطین اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی در حال حاضر از طریق کشورهای ثالث به مکه سفر می‌کنند که هزینه و زحمت مضاعفی برای آن‌ها دارد. 

عربستان سعودی از سال ۲۰۲۰ به خطوط هوایی اسرائیل اجازه داده از آسمان این کشور به مقصد امارات و بحرین عبور کنند. 

 پایان پیام/ 

دیدگاهتان را بنویسید