
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: آموزش و پرورش استثنایی تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارتهای حرفهای به دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم کند.
به گزارش بررسی ناشران مختلف از سنندج، طالب محمدی صبح امروز در بازدید از کارگاههای کاروفنآوری و کار دانش خاص متوسطه حرفهای دخترانه گلها در سنندج اظهار کرد: آموزش مهارتهای فردی، فنی و حرفهای و همچنین توسعه رشتهای در زمینه آموزشهای هنرستانی در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد. رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: گسترش و توسعه آموزشهای مهارتی و حرفهای، تجهیز کارگاههای هنرستانی در زمینه آموزشهای مهارتی، برپایی نمایشگاه دست ساختههای دانش آموزان هنرستانی وتمهید شرکت دانش آموزن در جشنوارههای علمی ـ مهارتی موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. محمدی گفت: با اجرای دورههای آموزشی، ارتقای مهارتهای فنی و شایستگیهای شغلی، آموزش کارآفرینی، مهارتهای فنی وکسب وکارمی توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار درآینده فراهم کرد. وی به نقش مهارتآموزی در بروز خلاقیتهای دانشآموزان اشاره و تأکید کرد: توجه به خواستهها و نیازها، کیفیسازی و انتقال آموزشها به زندگی اجتماعی دانش آموزان، برقراری ارتباطات مؤثر به منظور کسب مهارتهای فکری، جسمی، روانی و اجتماعی در پرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیر گذار خواهد بود. محمدی با بیان اینکه توجه به حرفهآموزی در نظام آموزش و پرورش میتواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، افزود: آموزش و پرورش استثنایی تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارتهای حرفهای به دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم کند. رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، اظهار داشت: گسترش فرهنگ کارآفرینی ومهارت آموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه باعث میشود به درک عمیقتری از آموختههای خود دست یابند و برای ساختن آیندهای بهتر در جامعه آماده شوند. وی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارتآموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد و توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد. محمدی اظهار داشت: با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار برای آنان ایجاد میشود. رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارتآموزی است، گفت: پرورشیافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونهای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد. انتهای پیام/2330/71